ZCG MG-6

„Kiedy śmieci” – nowa aplikacja dla mieszkańców Związku

czwartek, 10 lutego 2022

Kiedy wystawiamy tworzywa? A czy w tym tygodniu jest odbiór bioodpadów? W którym dniu w miesiącu odbierają szkło? Kiedy wynosimy starą wersalkę przed dom? Kiedy śmieci???

Odpowiednich terminów dopilnuje aplikacja, a czas zaoszczędzony na szukanie odpowiedzi o harmonogram odbioru odpadów  będziemy mogli poświęcić na dokładniejszą ich  segregację.

Jeszcze w lutym br. mieszkańcy gmin wchodzących w skład Związku Celowego Gmin MG-6 będą mogli korzystać z ogólnodostępnej, bezpłatnej aplikacji „Kiedy śmieci”.

Dzięki nowoczesnej i bezpiecznej technologii oprogramowanie jest anonimowe. Jedyne co należy wpisać, to nazwę miejscowości i w przypadku Gorzowa nazwę ulicy, dla której chcemy otrzymywać powiadomienia oraz wybrać odpowiedni rodzaj zabudowy. Aplikacja ta spowoduje, że nie będzie potrzeby drukowania harmonogramu ponieważ aktualny grafik będzie zawsze pod ręką w telefonie. Ponadto poinformuje i przypomni o najbliższym odbiorze odpadów komunalnych (każdej frakcji). Dzięki takiemu rozwiązaniu, mieszkańcy nie będą zapominać o wystawieniu pojemników/ worków na czas. Również samodzielnie zadecydują, z jakim wyprzedzeniem chcą otrzymywać powiadomienia.

Zaletą aplikacji jest baza wiedzy zawierająca wyszczególnienie odpadów, które należy  przyporządkować do danej frakcji. Wskazano w niej również odpady, które pod żadnym pozorem nie powinny się znaleźć w pojemniku danego koloru. Oprócz tego, dużym ułatwieniem dla mieszkańców będzie podręczna wyszukiwarka odpadów, która pomoże w  przyporządkowaniu odpadu do właściwej frakcji.

Ponadto w aplikacji  znajdą się ważne dla mieszkańców wiadomości dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi tj.: stawka opłaty, termin jej uiszczania, ulga za kompostownik oraz  zasady wystawiania worków i pojemników na odpady, czy też odpowiedniego postępowania z gabarytami.

Więcej informacji pod linkiem:

https://kiedysmieci.info/

 

 

Deklaracja dostępności aplikacji KIEDY ŚMIECI

Związek Celowy Gmin MG-6 z siedzibą w Gorzowie Wlkp. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej KIEDY ŚMIECI. KIEDY ŚMIECI.

  • Data publikacji aplikacji mobilnej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie oceny autora aplikacji, FXSystems Piotr Daszewski.

Pobierz Informacje na temat aplikacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Pająk..
  • E-mail: pajak@zcg.net.pl
  • Telefon: 95 7287 101

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Przewodniczący Zarządu Związku Celowego Gmin MG-
  • Adres: Biuro Związku Celowego Gmin MG-6 w Gorzowie Wlkp., ul. Warszawska 6, lok. Nr 106, 66-400 Gorzów Wlkp.
  • E-mail: mg6@zcg.net.pl
  • Telefon: 95 7287 101

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wejście główne od ul. Warszawskiej bez barier dla osób niepełnosprawnych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
W budynku jest winda.
Dla osób na wózkach dostępne są  korytarze i pomieszczenia na parterze.
Biuro obsługi znajduje się na pierwszym piętrze.
W budynku toalety są na wszystkich piętrach, toaleta dla osób niepełnosprawnych na drugim piętrze.
Najbliższe miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy ul. S.Hejmanowskiej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Można również skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
    - PJM (polski język migowy),
    - SJM (system językowo-migowy),
    - SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji  na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Informacje dodatkowe i inne oświadczenia

Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG. Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strefa klienta

BOK